CYPERN, del 5

Se tidigare inlägg om vår Cypernresa 2-10 maj i kategorin "Cypern 2011".

Förmiddagen den 8 maj spenderade vi vid poolen. Vi köpte slushies (som hette "Slush puppies") och fick röda och blå tungor. Hilarious.

Poolkatterna övervakade varje steg man tog. En av katterna var så fräck att den hoppade upp på intet ont anande solande människors magar flera gånger.

På kvällen fick se en vacker solnedgång.

...när vi styrde stegen mot en restaurang i motsatt riktning.

Huvudrätterna var inte särskilt speciella, men efterrätterna var bäst! :D

Jag menar: tiramisù liksom! Jag har aldrig smakat en så god tiramisu tidigare och kommer förmodligen aldrig att göra det igen heller.

Sedan drog vi tillbaka till hotellet ett par timmar.

(Sofies bilder) ...innan vi styrde kosan mot Grabbarna Grus där det var megafest. Eller okej, först var det trögt men sedan var det MEGAFEST.
Det där stället slår alla finska nattklubbar med hästlängder. Kenza var visst där samtidigt som oss också, men henne lyckades vi missa. Inte så konstigt kanske med tanke på att vi ockuperade dansgolvet och inte direkt visste att svenska storbloggare befann sig i samma lokal. Ett filmteam var där och filmade hela kvällen, men dessvärre (eller turligt nog) har vi inte lyckats hitta filmen fastän den skulle läggas upp på nätet.

(Sofies bild) Efter GG drog vi vidare till den gamla vanliga bargatan med ett gäng finlandssvenskar, och där slog Teresa, Angelica och jag följe med två stycken britter. De hade så otroligt söt accent! Vi kom hem först på småtimmarna och var lite smått hyperaktiva.

Söndagen, som var vår sista heldag i Ayia Napa, spenderade vi på Nissi Beach.

Där var Medelhavet sådär härligt turkost och solen sken och livet lekte.

Där lyckades vi också missa Kenza, såg vi på hennes blogg när vi kom hem. Så går det när man inte läser bloggar under semestern.

På vägen till taxin mötte vi en man som frågade oss om det var vår första dag på Cypern. Det var som sagt vår sista dag där, så det säger ju litegrann om hur bleka vi var ännu. Och då var vi ändå inte ett dugg bleka jämfört med hur vi såg ut första dagen. :P

Tillbaka i centrum såg vi en häftig bil. Kolla bara registernummern! Det var en once in a lifetime-upplevelse. Eller så har vi dålig humor.

På kvällen åt jag moussaka, en traditionell grekisk maträtt med aubergine och köttfärs. Inget att hurra över direkt, men helt okej.

Sedan drog vi ut en sista gång för att ta farväl av inkastarna. Kvällen slutade med att Sofie, Annika och jag stod bakom bardisken på Grabbarna Grus (det var självaste ägaren av GG som drog med oss dit) och vi fick välja vad som helst gratis. Bartendrarna tyckte förmodligen att jag var dum i huvudet som bara tog en vattenflaska, hahah. Det är alltid lika kul att ta alkoholfria alternativ (jag dricker i stort sett aldrig alkohol, ifall ni inte visste det. Jag är bara allmänt sockerhög och knäpp när vi är ute istället).

Nästa dag ville vi inte åka hem.

Men vårt flygplan var awesome. Man fick se på filmer och tv-serier och lyssna på musik i en egen liten skärm framför sätet.

Tui-fly is the shit!

När vi landade i Finland hade vi flera timmar på oss innan vårt tåg skulle gå så vi åt kakor...

...powernappade på flygplatsen...

...lekte i rulltrappor...

...och var lättroade.

Vårt tåg till Seinäjoki gjorde förmodligen sin jungfrufärd någon gång under stenåldern. Vagnen var riktigt dåligt isolerat och kylan kröp in från alla hörn. Vi var halvdöda och helfrusna.

Och inte var vi klädda för någon finsk kyla heller. Men hem kom vi efter en helt toppenbra resa.

Snipp snapp snut så var sagan om Cypernresan slut.
Nu måste jag verkligen gå och lägga mig.
#1 - AnnaWK

Det är så härligt med semesterbilder, riktigt längtar till nästa lördag när vi ska iväg till USA.

Och ja migränen gick över, nu är det vanlig huvudvärk som gäller.

#2 - Michelleeeee

Åh, de sku verkligen va huuuur härligt som helst att åka tibaks ti Cypern. Saknar de stället! :(

#3 - Isabell

Svar: Tack, vad glad jag blir! :D Jag gillar mina fräknar jag med, och i år har jag extra många verkar det som ;D

#4 - Annika

SV: tusen tack! <3

#5 - Caroline

Hej, vilken fin blogg du har :)

Jag behöver verkligen din hjälp! Kan du rösta på mitt foto som är i final i en tävling? Det är bara en dag kvar att rösta och din röst kan vara avgörande. Jag behöver alla röster jag kan få!

Det tar mindre än en minut och är lätt som en plätt.

Rösta här: https://apps.facebook.com/airtours-foto/?new=1&p=photo&id=380

Tack på förhand!

#6 - Pia

Jag säger samma som dig, det är roligt att läsa och se vad ni haft för er på er resa.

Komiskt nog verkar det som om i alla fall du åt nästan mera grekisk mat än mig fastän vi var på Kreta xD Det beror nog på att jag är väldigt petig med maten och helst äter det som jag vet att jag tycker om.

Det låter som om ni nog hade en riktigt toppenresa. Bara för att jag läste om er resa började jag längta tillbaka till Kreta, en sista minuten resa skulle inte sitta fel.

Det där när du sa att bartendrarna säkert tyckte du var konstig då du tog en vattenflaska så känner jag på sätt och vis igen. Jag tror nog alla restauranger var väldigt besvikna då vi inte beställde nå mera att dricka en varsin cocacola eller juice eller nå. Inte heller ville vi ha ouzun (nån gång kanske raki) som de alltid kom med endera före eller efter maten (ingen extra kostnad). Vid hotellet lärde de sig att vi vill inte ha, så de slutade komma med den. Första gången smakade vi alla lite (typ 2 droppar smakade jag) och det smakade blää, enligt mig.

Sv: Roligt att höra att någon orkar läsa igenom mina megalånga inlägg om resan xD Men jag har bra att också själv kunna gå tillbaka och läsa ^^

Jag skall dagen före, alltså på torsdagen, till ÅA. Håller ju nästan redan på att bli nervös O.o Dessutom måste jag stiga upp omänskligt tidigt för jag skall vara där klockan 8!!! Får räkna med att det tar ca 2 timmar för mig att köra dit + räkna in tiden då jag kör vilse då jag inte vet vart jag skall >.< Förhoppningsvis ställer en kompis upp och kommer som sällskap med :)

#7 - Annika

Ser nog ut som om ni hade en toppenresa, många fina bilder :)

#8 - M E R E I

- underbara bilder!

#9 - Schniffel

Verkar ha varit en störtkul resa ^^ Ni är ett helskönt gäng måste jag säga

#10 - Sandra

Vilka härliga bilder! :) Älskar Cypern, min morfar bor där så man känner igen det mesta från bilderna. Underbar ö :)

#11 - Miss E

Sv: Tack så mycket!

Vilka härliga bilder! Ser underbart ut :)

#12 - linda

Jätte fina bilder !

#13 - julia

härliga bilder, får mig att längta tillbaks till cypern :D

#14 - J A N I N A

ayia napa! fyfan vad lyx! :D vi var också där förra året, vill åka i år igen :D